Keuken

Vrolijk Pasen!

Wat heerlijk; het is licht als de wekker gaat (of zoontje) en als ik naar huis rij, is het ook nog steeds licht. Ik kan er echt van genieten; en afgelopen weekend was het nog fantastisch weer ook.

Tijd om eens over Pasen na te denken. Ik heb de paasdecoraties alweer staan, maar eerst nog wat foto’s van de paassferen van een paar jaar geleden. Het was deels improviseren, en verder vreselijk gezellig.

Ten eerste, de servetten. Ik heb geen servetringen en ben ook te klein behuisd voor dat soort items die twee keer per jaar op tafel komen. Gewoon een lintje met een nietje dus!

Daarnaast een narcis in een eierschaal. Standaard is, jawel, een stukje van een eierdoos.

Iets lekkers was er ook! Als ik me goed herinner had ik een paasbrunch gemaakt. Traditiegetrouw hoort daar een tulband bij. De cakejes zijn cupcakes. Ze zijn uitgehold en gevuld met advocaatmouse en een dot advocaat. Het cakeje leek van binnen net op een zachtgekookt ei! De bloemenstekertjes kocht ik ooit op een beurs, maar ze zijn tegenwoordig overal verkrijgbaar.

Wist je trouwens dat je je paastak na Pasen gewoon weer in de grond kan zetten? Dan heet het opeens krulwilg. Volgend jaar haal je je paastak gewoon uit de tuin.

Met de bouw van het huis, met de dreumes en nog een hoop werkgerelateerde zaken, maak ik dit jaar geen paasbrunch. We gaan waarschijnlijk gezellig een weekendje naar mijn ouders. Want mijn mama’s paastulband, blijft toch de enige echte!

Vrolijk Pasen!

Leave a comment